قیمت یا ارزش؟

وارن بافت : “سالها پیش بنجامین گراهام به من آموخت که قیمت چیزی است که پرداخت میکنی و ارزش چیزی است که دریافت میکنی.”
بسیاری از افراد به دنبال خرید شرکتهای خوب هستند و حاضرند برای آن هر قیمتی بپردازند و وقتی چنین چیزی میگوییم به این معنا است که قیمتها رشد بسیاری داشتهاند. در واقع آنها تحلیل نکردهاند که ممکن است در آینده قیمت یک شرکت خوب به ارزش واقعیاش برسد و وقتی به ارزش آن پی بردهاند اقدام به خرید آن شرکت کردهاند و مطمئناً در این زمان دیگر برد بزرگی بهحساب نمیآید. شرکتهای خوب و قدرتمند را زمانی باید بخریم که بازار به هر دلیلی به آنها توجه چندانی نداشته است. همیشه باید تفاوت ارزش و قیمت را در نظر داشت.
مطالب مرتبط

تفکر خرچنگی
«اگه من نمیتونم چیزی رو داشته باشم، پس تو هم نباید بهش برسی!». عصاره تفکر خرچنگی در ...

تکنیکهای ساده در مدیریت طوفان فکری
اولینبار الکس آزبورن (Alex Osborn)، مدیر تبلیغاتی آمریکایی بود که تکنیک طوفان فکری را به وجود آورد ...

مدل نفوذ کوهن بردفورد
گاهی اوقات کمک گرفتن از دیگران کار بینهایت دشواری است. مخصوصاً وقتی که نسبت به آنها در ...
دیدگاهتان را بنویسید