قیمت یا ارزش؟

وارن بافت : “سالها پیش بنجامین گراهام به من آموخت که قیمت چیزی است که پرداخت میکنی و ارزش چیزی است که دریافت میکنی.”
بسیاری از افراد به دنبال خرید شرکتهای خوب هستند و حاضرند برای آن هر قیمتی بپردازند و وقتی چنین چیزی میگوییم به این معنا است که قیمتها رشد بسیاری داشتهاند. در واقع آنها تحلیل نکردهاند که ممکن است در آینده قیمت یک شرکت خوب به ارزش واقعیاش برسد و وقتی به ارزش آن پی بردهاند اقدام به خرید آن شرکت کردهاند و مطمئناً در این زمان دیگر برد بزرگی بهحساب نمیآید. شرکتهای خوب و قدرتمند را زمانی باید بخریم که بازار به هر دلیلی به آنها توجه چندانی نداشته است. همیشه باید تفاوت ارزش و قیمت را در نظر داشت.
مطالب مرتبط

تئوری پنجره شکسته
تئوری پنجره شکسته محصول فکری دو جرم شناس آمریکائی به نامهايجيمز ویلسون (James Wilson) و

حماقت سازمانی
چگونه سازمانها حماقت سازمانی را پاس میدارند و کارکنان به تعطیل کردنِ مغزشان تشویق

استراتژیهای اثرگذاری و متقاعدسازی بیکر
تا بهحال شده که برای اثرگذاری روی دیگران، خود را به آب و آتش زده باشید، ولی هیچ
دیدگاهتان را بنویسید